Fra gården til gaden ...

Oliver Jæger


Oliver Jæger er DJ – og en cool, anderledes én af slagsen. Derudover er han en mand med ambitionerne på rette sted og et veldefineret mål for hans karriere om at flytte sig fra provinsen til en landsdækkende succes. Ambitioner og personlige mål af denne karakter kræver en målrettet indsats, og derfor kom Oliver til os.

Oliver havde set vores arbejde i et andet regi, og han var fra start meget bevidst om, at en gennemtænkt branding og en anderledes storytelling omkring ham selv ville kunne give ham et stort skub opad på karrierestigen.

Opgaven

Graffiti og en øde parkeringskælder


Oliver Jæger vil skille sig ud fra mængden. Han vil gøre det anderledes end alle andre, – som i øvrigt alle gør det ret ens. Som udgangspunkt det helt rette opgavebrief for sådan nogle som os.

Vi inviterede Oliver til en workshop, hvor vi udarbejdede et komplet moodboard med stil, grafik og look. Oliver er via hans job forbundet med mange forskellige musikgenrer og har i den forbindelse flere roller og typer, han trækker ned over sig selv afhængigt af jobbet. Derfor valgte vi netop at fokusere på hans mangfoldighed ved hjælp af illustrationer, som vi lagde ovenpå de cool fotos fra vores photo shoot med ham i en rå, øde, graffiti-udsmykket p-kælder.

Et legende brand

Vi tegner på vore kunder


Vi tegnede i bogstaveligste forstand på vores fotos af ham. Og vi gjorde os umage med at få det til at fremstå ekstremt tegneserieagtigt. Vi gjorde et stort stykke arbejde ud af bittesmå detaljer i billederne, og så tilsatte vi en kæmpe portion humor.

Oliver Jægers logo fik et street-agtigt udtryk og blev bygget op i kasser, så han reelt kan lege med det efter behov. På den vis fik vi skabt det materiale, som Oliver skulle bruge til at bygge hans brand på sociale medier. Et legende univers til en legende kunstner.