Truefood er en FMCG-virksomhed der udvikler fødevarer primært til detail, men også til foodservice. Deres fokus ligger på lækre specialiteter indenfor charcuteri, snacking og convenience, som produceres både i Danmark og i udlandet. I takt med at Truefood bliver større, havde de et behov for en komplet rebranding og en opdateret og mere moderne hjemmeside med den nye identitet in mente. Derfor kom de til os.
Komplet rebranding og ny hjemmeside til FMCG-virksomhed
LOGODESIGN
Førstehåndsindtrykket
Et logo er brandets vigtigste element, da det som regel er det første, dine potentielle kunder møder. Det er vigtigt med et godt førstehåndsindtryk, og derfor havde Truefood brug for en logo-opdatering, da deres tidligere logo var blevet outdated i udtrykket.
Vi designede derfor en opstramning af bomærket og typografien, som giver et mere moderne og tidsløst udtryk. Et logo der matcher tidens trends og tendenser, men samtidig så simpelt, at det vil fungere i mange år frem.
Brandudviklingen
I brandudviklingen til Truefood designede vi grafiske elementer, der matcher Truefoods kernekompetencer. Mad er derfor omdrejningspunktet i den visuelle identitet, som tydeligt ses i illustrationsstilen, ikonstilen samt billedstilen. Farverne har også en central rolle, som er med til at give et friskt og let udtryk i universet.
Vi har selvfølgelig også taget udgangspunkt i det nye grafiske univers, da vi designede og udviklede Truefoods hjemmeside. Det er vigtigt, at alle elementerne fra identiteten går igen i alt materiale samt på alle platforme for at opnå et komplet samspil.