we.build.brands
Grafiske universer der får dit brand til at shine
Visuelle identiteter med personlighed!
Måske står du og er ved at søsætte en ny virksomhed eller ønsker at optimere jeres branding. Uanset kan vi hjælpe jer med at få skabt et unikt brandunivers, der taler til jeres kunder. Visuelle identiteter og strategisk branding er vores kernekompetencer.
En visuel profil med de rette signaler
Design er mere end bare pynt.
Jeres visuelle identitet siger mere om jer, end I tror! Selvom design kan pynte og har nogle kommunikative funktioner, så hander det i højere grad om signalværdi og personlighed. Vi forholder os til hele historien, jeres bagland, fremtidsønsker, målgruppe og branche, når vi designer eller re-designer jeres identitet.
"Hvad så, hvis vi bare skal ha' et logo?"
Så klarer vi selvfølgelig også den. Hvad enten du har brug for et helt nyt logo eller en opstramning af det gamle – så finder vi en løsning, der passer til dig.
Har du alligevel brug for hele pakken (hvilket oftest er realiteten), så ser vi på alt fra skrifttyper til billedstil, farvekoder og layout – samlet og nedfældet i en designmanual.
Hvad er dit projekt? Lad os tage en uforpligtende snak. Hos os bliver du mødt med åbne arme, uanset dine ønsker og behov.
Berømte visuelle identiteter
Visuelle identiteter er ikke noget, man bør tage for givet. Hvis man er en startupvirksomhed og gerne vil signalere nogle bestemte værdier til sin omverden, så er det enorm vigtigt, at man allierer sig med vores team af designere. På den måde kan du trække på vores store ekspertise inden for visuelle identiteter og strategisk branding. Der er tale om to områder, der i den grad udgør vores kernekompetencer. Her på siden kan du læse mere om vores mange serviceydelser. Som du selv kan konstatere, kan vi hjælpe dig i forbindelse med opgaver inden for grafisk design, strategisk branding, visuelle identiteter, fotografi, emballagedesign samt design af hjemmesider og webshops. Som du kan høre, er der flere gode grunde til at vælge os. Vi kan nemlig designe en visuel identitet for din virksomhed, der skaber værdi...
Visuelle identiteter er ikke noget, man bør tage for givet. Hvis man er en startupvirksomhed og gerne vil signalere nogle bestemte værdier til sin omverden, så er det enorm vigtigt, at man allierer sig med vores team af designere. På den måde kan du trække på vores store ekspertise inden for visuelle identiteter og strategisk branding. Der er tale om to områder, der i den grad udgør vores kernekompetencer. Her på siden kan du læse mere om vores mange serviceydelser. Som du selv kan konstatere, kan vi hjælpe dig i forbindelse med opgaver inden for grafisk design, strategisk branding, visuelle identiteter, fotografi, emballagedesign samt design af hjemmesider og webshops. Som du kan høre, er der flere gode grunde til at vælge os. Vi kan nemlig designe en visuel identitet for din virksomhed, der skaber værdi. Der er et hav af berømte visuelle identiteter, som illustrerer meget godt, hvorfor det er utrolig vigtigt, at man ikke undervurderer værdien af en stærk visuel identitet. Når du tænker på visse produkter, så er det svært at lade være med at associere dem med den virksomhed, der står bag. Det kan meget vel være, at produktet er med til at skabe nogle positive associationer til virksomhedens brand på grund af logoet, farveskemaet eller typografien. Tænk fx på virksomheder som Google, Apple, Samsung, Lego – bare for at nævne nogle eksempler. Det viser tydeligt, at deres visuelle identiteter spiller en vigtig rolle i deres strategiske branding. Det er endnu et bevis på, at man ikke bør tage let på den visuelle identitet, der kendetegner ens virksomhed eller organisation.
Værdien af dit logodesign
Hvis man er en startupvirksomhed, kan det være, at man kan nøjes med selv at skitsere et midlertidigt logo. Men hvis virksomheden begynder at vokse og have fremgang, så er det på tide, at man søger hjælp til at designe et logo, der afspejler de værdier og det billede af virksomheden, man gerne vil projicere til sin målgruppe og omverden. Når man har formået at opbygge et brand med en stærk markedsposition, så er det også essentielt, at brandidentiteten er på plads. Fordi visuelle identiteter repræsenterer og formidler din virksomheds egenskaber, værdier og visioner, har du brug for designere, som er i stand til at fange de mange nuancer, dit logo skal kunne indeholde. Det betyder dog ikke, at logoet skal have alt for mange elementer. Når vi designer dit logo, så sørger vi for, at der kun er et enkelt fikspunkt, der ikke bliver udkonkurreret af andre forstyrrende elementer. Jo enklere logoet er, desto bedre bliver det overordnede udtryk.
Processen bag dit logo design
Visuelle identiteter omfatter et logodesign, der som sagt er enkelt og let at huske. Derfor lægger vi stor vægt på at drøfte med dig en række spørgsmål vedrørende virksomhedens historie, branche, vision, mission, målsætninger, produkter, serviceydelser og målgruppen. På den måde kan vi danne os et tydeligt billede af, hvilke elementer og værdier, som logoet skal kunne skildre og formidle. Det giver os et godt grundlag for at brainstorme og finde frem til idéer, der kan blive til et retvisende designbrief. Vores designbrief omfatter også vores kendskab til din virksomheds markedssituation, målgruppe og konkurrenter. Det er noget, der giver os mulighed for at skabe et logo, der er unikt og virker relevant for din målgruppe. På den måde sikrer vi, at logoet er med til at give dit brand det udtryk, du ønsker. Du bliver præsenteret for designbriefet og får mulighed for at tage stilling til designet. Derefter laver vi de nødvendige iterationer, indtil logoet er klart.
Virksomhedens visuelle identitet
Som du kan høre, er vi meget grundige og omhyggelige, når du bliver betroet opgaven med at designe dit logo. Vi springer aldrig over, hvor gærdet er lavest. Vi laver en dybdegående research og analyserer de forskellige elementer, der skal indgå i logoet. Det gælder ikke mindst, hvis din virksomhed trænger til rebranding. Hvis din virksomhed eller organisation ønsker at tage afstand til et tidligere image eller gerne vil forny sig selv, så er det kun naturligt, at man tager virksomhedens nuværende image og identitet op til revision. Det kan være med til at hjælpe ens målgruppe til at glemme nogle uheldige ting ved at sætte fokus på de værdier, virksomheden nu ønsker at bringe frem i lyset.
Visuel identitet øger genkendelsen
En meget vigtig del af en virksomheds visuelle identitet har at gøre med de farver, man associerer den givne virksomhed med. Det har stor betydning, fordi det farveskema, man vælger, kan også bidrage til, at virksomheden eller organisationen nemt bliver genkendt. Derfor er det væsentligt, at man henter hjælp fra eksperter som vores, der kan guide én til at træffe en fornuftig beslutning angående farvevalget.
En rammende visuel profil
Det siger sig selv, at den visuelle profil, der kendetegner et firma skal være unik og rammende. Ellers risikerer man at forsvinde i mængden. I dag er det uhyre vigtigt, at man når ud til sin målgruppe eller målgrupper ved at skille sig ud fra konkurrenterne. Selvfølgelig handler det om at tilbyde innovative produkter, men det handler i den grad også om at besidde en visuel profil, der virker tiltalende på målgruppen.
Forbedr jeres visuelle profil
Hvis I ønsker at forbedre jeres visuelle profil, så er det bare et spørgsmål om at tage kontakt til os. Vi er et team af kompetente designere, som har mange års erfaring inden for strategisk branding og visuel identitet. Vi er sikre på, at vi kan finde en løsning, der matcher jeres virksomheds behov.