Bytømrerens kerneværdi er: Jysk kompromisløs kvalitet og service i øjenhøjde. Et usammenligneligt serviceniveau og en kærlighed for det gode håndværk. En kerneværdi, som Bytømreren ønskede skulle skinne igennem i hele deres brandunivers. Som et led i deres fortsatte vækststrategi, kom de derfor til os, for at få både strategi og identitet til at matche deres nye ambitioner.
Vi fik fornøjelsen af at stå for hele rebrandingen fra start til slut. En strategisk workshop, en ny visuel identitet samt en online tilstedeværelse, der matcher identiteten. Vi har yderligere designet grafisk materiale og animationer til Bytømreren igennem hele projektet.
Komplet rebranding af mellemstor entreprenør- og servicevirksomhed
VISUEL OVERHALING
Ny strategi - nyt look
Under vores strategi-workshop, fik Bytømreren til opgave at sætte ord på Bytømreren generelt og identificere de ord de ønskede at blive associeret med. Nogle af disse ord var tidsløs, simpel, moderne, genkendeligt, professionel, grøn, stærk, let, sund, nordisk og stabilt. Det blev derefter grundlaget for den efterfølgende designproces.
Bytømrerens nye logo og farver afspejler deres ønske om simpelhed, men samtidig genkendelighed. Genkendelig i logoets bomærke og fra den grønne farve – op imod de mere nordiske nuancer.
Bomærket symboliserer deres tre hovedydelser: Entreprise, service og forsikring. Samtidig viser det et etagebyggeri med lagene, som er koblet sammen med et stort B for Bytømreren på toppen.
Grafiske greb og merchandise
For at få Bytømreren til at skille sig ud, har vi designet forskellige grafiske greb, som de kan bruge i deres branding og markedsføring. Grafikken relaterer sig til håndværker/byggebranchen, men stadig med et meget simpelt og let udtryk for at holde den moderne stil.
Den nye identitet shiner også på Bytømrerens arbejdstøj og på deres firmabiler, som kører rundt i bybilledet i hele Jylland. Et gennemgående brand – både online og offline.
Moderne og professionel layoutstil
Layoutstilen fortæller hvordan de forskellige grafiske greb, farver og logo bruges i praktisk. For Bytømreren har vi valgt at give dem følgende layoutprincipper: kasse-kompositioner, kontraster, skarphed, dynamiske snit, simplicitet og en masse luft. Det var vigtigt for os at finde en layoutstil, som binder alle elementerne fra identiteten sammen til en helhed, som samtidig giver et moderne og professionelt touch.
Layoutstilen bruges f.eks. i bybilledet på bl.a. byggeskilte og plakater samt på de sociale medier og i deres online tilstedeværelse generelt.
Bytømrerens online visitkort - en hjemmeside der skinner igennem
Den nye hjemmeside afspejler identiteten til punkt og prikke, så vi sikrer en sammenhæng igennem alt deres materiale. Layoutstilen, farverne, de grafiske greb samt billedestilen stråler igennem hele sitet. Et moderne og inspirerende univers med en klar kommunikation om Bytømreren, deres kompetencer og referencer.