Wellness King udspringer af en virksomhed, som vi har samarbejdet med gennem mange år – Denform. Denforms ønske med Wellness King var at etablere sig på markedet med et eksklusivt brand inden for spabade og jacuzzi. Et brand som også skulle skille sig ud fra markedsopfattelsen af Denform selv.
Grafisk identitet og visuelt brand univers
FÆRRE FACTS, MERE STEMNING
Eksklusivt og luksuriøst design
Eksklusivitet og luksus var nøgleordene i vores opgaveløsning for Wellness King, som reelt var helt uden identitet og brand. Vi havde et stort ønske om at gribe opgaven anderledes an, end hvad man ellers oplever i branchen.
Historien skulle fortælles ud fra en stemning i stedet for ud fra facts. Lidt mere lækkert og meget mere nordisk. Og netop den nordiske tanke lagde vi vægt på. Det kom til udtryk i hele identiteten og looket med de lyse akvarelfarver.
FEMININ VS MASKULIN DESIGN
Nordisk stemning, kvalitet og funktionalitet
Vi dyrkede kontrasterne fra de feminine fonte og farver til de mere maskuline overskrifter. Alle fotos og billeder blev holdt i den nordiske stemning – color graded i pastelfarver i kombination med en mørkere blå. Vores samarbejde har resulteret i en komplet ny brand identitet. Samt et website, logo, flyers, plakater, skilte, bannere – kort sagt alle visuelle udtryk for virksomheden.