Sanifives ønske var at blive en hjælpende hånd til det offentlige. Sanifive blev nemlig født, da verden blev sat på pause, og Danmark blev lukket ned grundet COVID-19. På få uger steg efterspørgslen af håndsprit voldsomt. I det danske sundhedsvæsen, på offentlige arbejdspladser og i institutioner på tværs af landet, blev håndsprit pludselig en mangelvare og en nødvendighed.
Sanifive kom derfor til os med ønske om et stærkt brand fundament fra starten samt et emballagedesign, der appellerer til det rene, kliniske, allergivenlige og 100% dansk produceret.
Visuel identitet og emballagedesign til allergivenlig håndsprit
STILRENT LOGODESIGN
Et humant og simpelt logo
Til Sanifive har vi både designet og udviklet et logo til deres hovedbrand, men også deres subbrand “Sanifive foundation”.
Begge logoer – og universer generelt – skulle have en rød tråd, dog med mere fokus på det humane og seriøse hos Sanifive Foundation, som er en forening de har oprettet ved siden af, som er stiftet med det formål at støtte og fremme forskningen indenfor virologi, epidemier og pandemier. Herfra opstod bomærket med hånden og hjertet.
Farver og layoutstil
De primære farver består af den ikoniske blå, en varm lysegrå samt en faded sort. (Bruges kun på baggrunde). De sekundære pastelfarver er tiltænkt nye produkter og vil i mellemtiden fremgå mere subtilt som farvereferencer i f.eks. billeder.
Sanifives layoutstil er skarp og præcis med masser af luft, kontraster og variationer. I layoutstilen leges der med grafiske greb som overlaps og splitscreens i diverse kompositioner. Det mest essentielle er at det ser simpelt og lækkert ud, så intet overgøres.
Stregerne fra emballagen går igen i den generelle grafik, sammen med det store logo, der får status som et grafisk element.
Simpel – skarp – kontrastfuld
Troværdigt emballagedesign
Sanifive emballagen til deres håndsprit er udformet med henblik på at skabe et moderne og simpelt udtryk, der signalerer sikkerhed, troværdighed og professionalisme, samtidig med at designet skiller sig ud fra de mange konkurrenter.
Serien består i sin begyndelse af 2 størrelser: en til lommen/tasken og en til hjemmet. Produceret med labels i et lækkert finish, hvor der er kræset om detaljen.
Fotografi der matcher universet
De produkt- og miljøfotos vi har taget for Sanifive tog vi udgangspunkt i det lyse, sterile og minimalistiske univers, så billederne matcher resten af identiteten.
Det forener den moderne minimalistiske og stringente apoteker-genre med en rolig, let og positiv attitude der udstråler sundhed og tryghed, med inspiration fra beauty genren.
Geysier x Sanifive collab!
Sanifive fik senere et spændende samarbejde med brandet Geysier, som laver håndsprit-dispensere til alle slags erhverv. Vi fik derfor til opgave at forene de to brands i et afstemt visuelt udtryk i forbindelse med deres samarbejde, som henholdsvis håndsprit og dispenser. Det fælles univers skulle have 70% fokus på Geysier og 30% fokus på Sanifive.
De to brands er hver især stilrene og overvejende minimalistiske. Hvor Geysier er mere mørkt og teknologidrevet er Sanifive mere lyst og humant. De to modsætninger blev temaet for deres fælles univers: Kontrast. I det fælles univers dyrkes kontrasterne mellem lys/mørk og blød/skarp. Basen er overvejende neutral men tager lidt af det bedste fra begge verdener.