Rikke Riis, indehaver af Stylingvirksomheden RiiStyle, kom til os med et brændende ønske om en sammenhængende brandidentitet til hendes virksomhed. Så kunne hun realisere hendes drøm om at gå all in på livet som selvstændig. Vi gav hende præcis dét og meget mere!
Med Rikke på sidelinjen udarbejdede vi gennem markedsanalyse og strategisk positionering, en ny grafisk brandidentitet med alt hvad det indebærer. Som certificeret makeupartist og frisør med mange års erfaring, har Rikke brudestylet et væld af kunder. Hun brænder dog også for at undervise. En del af opgaven bestod derfor i at tilføje et ekstra ben på virksomheden - RiiStyle Academy. Her tilbydes workshops og kurser. Det endte ud i hele 2 logodesigns. Et hovedlogo til det overordnede brand og et supplerende logo til akademiet.
En personlig virksomhed med vokseværk. Komplet Rebranding.
CHIC OG FEMININT UNIVERS
Visuel Identitet
Ud fra en dyb forståelse for Rikkes vision og med strategien i mente, designede vi et personligt brandunivers. Fokus lå på at bevare feminine og moderne udtryk i en professionel kontekst.
Farver, skrifttyper, billedstil, layouts og meget mere, blev efterfølgende samlet i en komplet designmanual. Et brandredskab som er essentielt i overdragelsen af den generelle branding, som Rikke selv overtager.
Social Medie Strategi
Udover det basale identitetsarbejde, udarbejdede vi også en strategirapport til virksomhedens branding på de sociale medier.
SoMe regelsæt
Vi fastlagde klare regelsæt for billedstil, Instagram feedets udseende, brug af tekst, grafik og layout. Men også en overordnet årskalender med fokus og målsætninger, samt en oversigt over content emner og fordelingen deraf.
Sidst men ikke mindst designede vi custom ikoner til både SoMe og web. En lille detalje, som kan virke ubetydelig, men som i brandingøjemed danner prikken over iét.
I forbindelse med relanceringen af den nye brandidentitet, har vi udarbejdet virksomhedens nye hjemmeside i Wordpress setup med tilhørende shop.
Hjemmesiden er RiiStyles online visitkort. En verden af selvforkælelse, hvor du kan booke behandlinger, kurser, workshops, blive inspireret og shoppe dine yndlingsprodukter.
Portræt og produktfotos
Udover portrætfotos har vi også skudt miljøbilleder af Rikkes produkter, som bruges på web, SoMe og i diverse grafisk materiale. Fotos med 100% ejerskab og brandpersonlighed gør en stor forskel for det samlede udtryk.
GRAFISK MATERIALE TIL
Et hjertebarn
Casen her er et godt eksempel på hvad man får, når vi arbejder med 360 graders branding af en mindre virksomhed.
De bedste resultater kommer oftest når vi får lov at følge en opgave helt fra start til slut. Et brand består af sin samlede visuelle helhed og det kan være en kunst at finde den balance som føles helt rigtigt for kunden. Især når virksomheden er et lille hjertebarn. Til RiiStyle har vi bl.a. designet: visitkort, postkort, goodiebag emballage, klistermærker, flyers, rollups, diplom, undervisningsmateriale og meget mere.
Til RiiStyle har vi også skudt en portrætserie af Rikke Riis. Et vigtigt led i brandingen, da Rikkes service og personlighed er omdrejningspunkt for hele hendes virksomheds eksistensgrundlag.
Alt I alt har vi med RiiStyle formået at udvikle et stærkt og afbalanceret univers. Virksomheden har fået et unikt udgangspunkt til at vækste og vi glæder os til at følge udviklingen.