En personlig virksomhed med vokseværk

Komplet Rebranding


Rikke Riis, indehaver af Stylingvirksomheden RiiStyle, kom til os med et brændende ønske om at få skabt en sammenhængende og professionel identitet til hendes virksomhed, så hun kunne realisere hendes drøm om at gå all in på livet som selvstændig. Vi gav hende præcis dét og meget mere!

Med Rikke på sidelinjen udarbejdede vi gennem markedsanalyse og strategisk positionering, en ny grafisk brand identitet med alt hvad det måtte indebære. Som certificeret makeupartist og frisør med mange års erfaring, har Rikke brudestylet et væld af kunder, men hun brænder også for at undervise. En del af opgaven bestod derfor i, at tilføje et ekstra ben på virksomheden - RiiStyle Academy, hvor der tilbydes workshops og kurser. Det endte ud i hele 2 logodesigns. Et hovedlogo til det overordnede brand og et supplerende logo til akademiet.

Chic og feminint univers

Visuel Identitet


Det stod klart fra starten at Rikke havde en vision som krævede professionel hjælp at realisere. For trods kreativitet og gåpåmod er det urealistisk at både være selvstændig brudestylist/underviser og en brandingekspert med grafiske færdigheder til at skabe både identitet og website.
Ud fra en dyb forståelse for Rikkes vision og med strategien i mente, designede vi et personligt brandunivers, hvor fokusset lå på, at bevare feminine og moderne udtryk i en professionel kontekst. Farver, skrifttyper, billedstil, layouts og meget mere , blev efterfølgende samlet i en komplet designmanual - et brandredskab som er essentielt i overdragelsen af den generelle branding, som Rikke selv overtager.

Social Medie Strategi

Udover det basale identitetsarbejde, udarbejdede vi også en strategirapport til virksomhedens branding på de sociale medier.
Her blev der fastlagt klare regelsæt for billedstil, Instagram feedets udseende, brug af tekst, grafik og layout. Men også lavet en overordnet årskalender med fokus og målsætninger, samt en oversigt over content emner og fordelingen deraf.
Sidst men ikke mindst designede vi custom ikoner til både SoMe og web. En lille detalje, som kan virke ubetydelig, men som i brandingøjemed danner prikken over iét.



Website & Shop

I forbindelse med relanceringen af den nye brandidentitet,
har vi også udarbejdet virksomhedens nye hjemmeside i wordpres setup med tilhørende shop.

Se Hjemmesiden her
Grafisk materiale til

Et hjertebarn


Casen her er et godt eksempel på hvad man får, når vi udarbejder med 360 graders branding af en mindre virksomhed. Fordi Rikkes passion smitter af på os og fordi vi simpelthen bare ikke kan lade være, har vi været omkring næsten alt tænkeligt grafisk materiale til RiiStyle.

De bedste resultater kommer oftest når vi får lov at følge en opgave helt fra start til slut. Et brand består af sin samlede visuelle helhed og det kan være en kunst at finde den balance som føles helt rigtigt for kunden, især når virksomheden er et lille hjertebarn. Til RiiStyle har vi bl.a. designet: visitkort, postkort, goodiebag emballage, klistermærker, flyers, rollups, diplom, undervisningsmateriale og meget mere.

Verdens nok mest Cheasy kliché er også en basic sandhed - Et billede siger mere end tusind ord. Og derfor er fotos også et vigtigt element i vores branding arbejde. Til RiiStyle har vi skudt en portrætserie af Rikke Riis, et vigtigt led i brandingen, da Rikkes service og personlighed er omdrejningspunkt for hele hendes virksomheds eksistensgrundlag.

Læs mere om branding her

Portræt & produktfotos

Udover portrætfotos har vi også skudt miljøbilleder af Rikkes produkter, som bruges på både web, SoMe og i diverse grafisk materiale. Fotos med 100% ejerskab og brandpersonlighed gør en stor forskel for det samlede udtryk.

Stærkt og afbalanceret univers

Alt I alt har vi med RiiStyle formået at udvikle et stærkt og afbalanceret univers. Virksomheden har fået et unikt udgangspunkt til at vækste og vi glæder os til at følge udviklingen.