Når man driver en netbutik er der forskellige punkter, der gør sig gældende, når det kommer til at give ens brand det ekstra skub, som det kræver, at have et professionelt og kommercielt ansigt udadtil.

Såfremt du opnår autencitet i din webshop, vil du også opleve en forøget brand-value, hvilket resulterer i mere engagerede kunder og ultimativt en bedre bundlinje.

Gør din netbutik til et anerkendt brand

For at komme i mål med at skabe et attraktivt brand til sin netbutik, er det vigtigt, at man i første omgang garderer sig med tålmodighed, da branding ikke just er et quick-fix. Det kræver tid, gennemtænkte strategier og planlægning. Hvis du er i tvivl, så sørg for at finde nogen eksternt, som kan træde til og hjælpe på de punkter, som ikke er blandt kompetencerne i din virksomhed. For når du alligevel er i gang, så sørg for at gøre tingene ordentligt.

Ministry of Snus Webshop screenshot

Hvordan ser din netbutik ud rent visuelt?

Når først din netbutik bliver besøgt af en potentiel kunde, så er du allerede dømt på forhånd. Så huskede du nu at gennemføre det visuelle layout, så det lever op til at kunne skabe en “WOW” effekt?

Et godt eksempel på “WOW” effekt er hos Ministry of Snus, som vi allerede nu kan røbe, er en webshop vi har designet. Her bliver du mødt af en slider på toppen af forsiden, hvor der kan promoveres nyheder, tilbud og produktkategorier. Hertil har vi udført grafik, som har til formål at afspejle deres brand. Bemærk også at logo er gennemført og professionelt, såvel som at der er klare retningslinjer for brug af skrifttyper, skriftstørrelser og farver. En vigtig detalje, som vi har tilføjet, er muligheden for at klikke på “Shop” i bunden til højre, for at sikre CTA (Call-To-Action). Vi vil nemlig gerne lede mulige kunder ind på vores netbutik.

Hvordan ser dine pakker ud når du sender dem?

Når det kommer til at skabe en gennemført købsoplevelse og sørge for at den får det “ekstra”, der skal til for at kunden kommer igen og anbefaler dig til sin omgangskreds, så er det vigtigt også at overveje det fysiske aspekt i flowet. Det eneste tidspunkt, hvor du har mulighed for at have fysisk kontakt med dine kunder, når du driver en netbutik, er nemlig, når de faktisk modtager din vare. Så sørg for at have emballage med dit logo på, stickers, men sørg også for at varen bliver pakket ordentligt ind og efterlad evt. en form for flyer eller lign. med en personlig hilsen, så kunden føler at vedkommende får mere end forventet.

Gør mere ud af dit nyhedsbrev end bare salg

Sørg for at skabe engagement andet end bare et forsøg på at skaffe direkte salg, når du anvender nyhedsbrev. Det er spammy, det er træls og i sidste ende kan det betyde, at du mister din autencitet. Gør hellere mere ud af at fortælle historier og inddrag dit publikum. Et eksempel som langt hen af vejen, kan være relevant, er Adidas, som sender nyhedsbreve ud til sine kunder, med lykønskninger om en god fødselsdag. Dermed bliver nyhedsbrevet mere personligt og chancen for at mailen bliver åbnet og ikke kasseret er alt andet lige højere. En anden vinkel er også, når du arbejder aktivt med blog posts, gør gerne noget ud af at pushe dem ud via nyhedsbrev, for så får du også trafik ind på sitet.

adidas nyhedsbrev fødselsdag

Skal duhavehjælp?

Det kan godt være en uoverskuelig opgave at omstrukturere sin webshops ansigt udadtil. Derfor vil vi hellere end gerne hjælpe din netbutik i mål med at fremstå professionelt. Vi kommer gerne med sparring til, hvilke dele der kan forbedres, så du kan komme et skridt foran dine konkurrenter på den visuelle front.

Kontakt os på 70208312 eller send os en mail på hello@onad.dk!

Læs mere om webshop