
Tidløst design – Urban Minimalisme …
Vi fik til opgave at opbygge et komplet brand og en grafisk identitet af en sådan karakter, at man kunne indtage hele det danske marked for tyggetobak, uden at reklamere – og vi havde ét forsøg. Med Danmark som startpunkt og derefter distribution til 80 andre lande. En visuel identitet af så ambitiøs karakter kan kun bygges på empiriske data. Og på baggrund af en skræddersyet trend- og tendensanalyse samt en detaljeret konkurrentanalyse udarbejdede vi en komplet strategisk plan for brandet. Vi vil være, hvor ingen andre er. Vi vil ligge, hvor ingen andre ligger. Vi vil lave noget, som ingen har set før.
Identitet og emballagedesign
I stedet for bare at designe emballage har vi skabt et komplet univers, der i ligeså høj grad er livsstil og attitude som det er produkt. Udviklingen af identiteten spænder over alt fra navnegenerering, udvikling af tagline samt strategisk ståsted, til logo, emballage, designmanual, fotoshoot, grafiske elementer, merchandise, diverse POS materialer og sit helt eget magasin.




Designudtrykket..
Designudtrykket har været det vigtigste element – et tidløst udtryk, der kan leve i flere segmenter i flere år. Det er underspillet og cool, så pakkerne skiller sig markant ud på hylderne…