SHAKER

Vores legeplads


Shaker var reelt markedets første energidrik færdigblandet med alkohol – også kaldet ready to drink. Dermed landede Shaker tungt midt i et kæmpe hul i markedet – lige dér, hvor værtshusene, barerne og diskotekerne gerne ville holde lidt længere på trætte gæster midt om natten, som normalvis ville hjem og sove. Shaker gjorde kort og godt forskellen – gæsterne blev længere, omsætningen accelererede – Shaker var en succes.

Vores tanke omkring hele det grafiske design og produktlanceringen var, at Shaker skulle være edgy. Faktisk så edgy, at vi kunne få allermest muligt ud af så få budgetkroner som overhovedet muligt. Temaet blev derfor ret hurtigt defineret til: Lav så fede og vilde ting for så få penge som muligt.

Shaker design Flaske
Samarbejdet

Strategi for visuel identitet


Shaker-projektet dækker over komplette strategier, hvor vi har tænkt meget længere end blot emballagedesign. Altid med opmærksomhed på tidens tendenser og altid med afsæt i faktuel informationssøgning.

Udover markedsføringsmateriale som fotografering, trade marketing, instore gimmicks, skilte, isspande, merchandise og produktvideoer fulde af fest og farver omfattede lanceringen også kæmpestore outdoor kampagner (dengang den slags virkede!). Man så groft sagt nøgne kvindebryster på alle større bygninger og på alle busskure.

Mere end et samarbejde

Fra opgaveløsning til familie


For nyligt faldt vi over en af vores ”gamle, klassiske” CULT-reklamer med en kvindes nøgne bryster i en dansk-undervisningsbog på udskolingsniveau i folkeskolen. ”Hvilke tanker har reklamemanden gjort sig med dette foto? Og hvad er det underliggende budskab?” var teksten, der fulgte vores billede… Vi kan godt afsløre, at reklamemanden dengang bare lavede det, han syntes var f****** fedt!

Shaker var vores legeplads. Det blev personligt for os, og det gik fra opgaveløsning til familie. Den vilde og udfordrende dreng i klassen, der provokerer med vilje.
Shaker er vores baby, - og Shaker blev vores DNA
Efter samme opskrift udarbejdede vi også ideen om en fælles platform med konkurrenterne i form af ’venskabelige challenges’ i stedet for ’ondt blod’.

Shaker produkt