Design af logoer og brands

Hvad er et brand, egentlig?


Vi har alle en idé om hvad et brand er, men hvorfor er det så vigtigt for os at bruge tid og kræfter på det. Og hvad er det egentlig for noget det der “branding”.

Hvis vi starter med ordet i sin oprindelige form, så er ordet brand udsprunget af præriens og cowboyernes måde at brande deres køer så man kunne skelne dem fra naboens køer. I dag bruges ordet “brand” som en fællesnævner i markedsføring med den betydning, at et brand er en samling af symboler, oplevelser og værdier som afspejler virksomhedens intentioner.

Branding handler derfor om hvem man er. Det er selve grundstenen i enhver virksomhedens identitet og image. Hvis man ikke har en identitet har man med andre ord ikke et ansigt at vise udadtil – og udenforstående kan have svært ved at forstå, hvem man er.

Formålet med branding er nemlig, at brændemærke jeres virksomheds navn (logo) og værdier ind i forbrugerens bevidsthed, så de automatisk tænker på jer den dag de har et behov for jeres service.

Logo design

Din visuelle identitet er dit brand


Et logo er dit navnetræk formet som et grafisk element der har visuelle referencer til hvem du er som virksomhed. Logoet skal hjælpe dine kunder med at huske og associere dine services og produkter med din virksomhed. Vi navigerer alle via symbolik og visuelle pejlemærker i vores hverdag. Vi husker bedre på den måde. Små uddrag af en større kontekst der er visualiseret som piktogrammer og symboler. Dit logo er det dine kunder møder. Det er derfor meget vigtigt at logoet afspejler din virksomheds værdier og personlighed.

Før vi går i gang med et logo design undersøger vi hvem dine kunder er og derefter din virksomhed. Derefter går vi i gang med at designe. Vi forventningsafstemmer kundens opfattelse af jer sammen med hvordan i gerne vil opfattes og huskes.