Et møde der udviklede sig ...

Helnan Marselis Hotel


Helnan Marselis Hotel henvendte sig til os for hjælp til tryk af deres materialer på hotellet – flyers, menukort, nøglekort, plakater, flag, kuglepenne, blogge, postkort og ’velkommen-på-hovedpuden-kort’.

Hotellet bad os som udgangspunkt blot om priser, men vi fik lov til at komme på besøg hos dem for at lære dem og virksomheden nærmere at kende. Efter vores møde måtte vi meddele dem, at vi oplevede et større mismatch mellem deres tidligere identitet og de faktiske stilmæssige forhold på hotellet.

Ny visuel identitet

Maritimt og klassisk udtryk var vejen frem.


Helnan Marselis Hotel lyttede til vores rådgivning, og dialogen igangsatte en større proces med udvikling af en helt ny visuel identitet.

Nøgleord som klassisk og maritimt har dannet base for det nye visuelle udtryk. De mørke – lidt tunge – møbler, de mange kobber og messing elementer i indretningen, det halvvejs royale udtryk og den fantastiske udsigt over havet er alt sammen arbejdet ind i identiteten.

Vi har valgt skrifttyper og grafik fuld af pondus og med en klar rød tråd til den klassiske stil og havet foran hotellet.

En løsning for alle behov

Et værktøj til de ansatte gav ro ...


Helnan Marselis Hotel er også historien om en kunde, der har alle deres marketing- og trykopgaver placeret i vores eget inhouse trykkeri. Alle filer ligger trykklare i vores system – klar til igangsættelse, når hotellet har brug for det. Og hotellets personale håndterer selv bestillinger af tryk og små ændringer i eksempelvis visitkort og menukort via systemet. På den vis sparer de hver gang kontakten til os (eller en anden grafisk virksomhed) og kan nemt komme videre internt med deres ændringer.

Personalet nyder, at de på den måde kan (over)holde den fastlagte røde tråd, da vores foruddefinerede skabeloner ligger fast , og alligevel hurtigt og fleksibelt få adgang til de materialer, de har brug for.