Branding

Nordisk Tang


Nordisk Tang er en ung iværksættervirksomhed båret frem af et ønske om at få danskerne til at spise tang og tangprodukter. I dag tilbyder virksomheden et hav af produkter indeholdende tang – pesto, krydderier, sennepper og snaps.

For Nordisk Tang var det afgørende at ramme rigtigt fra starten. Virksomheden red på en bølge af tidstypisk goodwill, som skulle dyrkes og udnyttes maksimalt med et visuelt udtryk, der kunne bære brandet langt ind i fremtiden og ud i den store eksportverden.

Opgaven

"Back to basics"


Produkterne og produktionen er indbegrebet af ’back to basic’ fra en tid, hvor vi alle brugte naturen. Ejerne af Nordisk Tang høster selv deres tang – og tilbereder selv produkterne i deres køkken. Identiteten og brandet skulle sende signaler om denne nordiske enkelthed, troværdighed og gennemskuelighed. Samtidig ønskede vi også at få Nordisk Tang til at fremstå som et både modigt og personligt brand.
Vi har udviklet logo og emballager til det komplette sortiment.

Stilen er minimalistisk, hvor tangen er fremhævet som en naturlig, troværdig ingrediens. Gennemsigtige bøtter signalerer gennemskuelighed, – og da man fysisk kan se produktet, får man fornemmelsen af det køkken, hvor medarbejderne i virksomheden selv tilbereder og pakker produkterne.

Den personlige tilknytningen til produktet understøttes af ejernes underskrifter, som er en del af alle virksomhedens emballagedesigns.

Tæt samarbejde fremad

Vi er med hele vejen


Vi samarbejder fortsat med Nordisk Tang, og vores opgaveløsning har udviklet sig til også at omfatte skilte, visitkort, flyers og brochurer – udover de ca. 30 emballageløsninger til produkter, der afsættes via specialbutikker og dagligvare forhandlere.