Sådan formidler du dit brand i 2019

Først og fremmest skal vi lige slå fast, hvad et brand i realiteten er. At bygge et brand og forstå hvordan man brander sin virksomhed er nemlig en kunst, som hvis bliver udført korrekt kan have en stor betydning for din virksomheds succes. Et brand er ikke “bare” et varemærke, dit brand giver nemlig dine kunder nogle følelser samt en fornemmelse for, hvad det egentlig er de køber. Dit brand er med til at afspejle den pris du har og kan retfærdiggøre at have, samtidig er et veldefineret brand med til at gøre din virksomhed lettere genkendelig.

Hvem er din målgruppe?

Din målgruppe er vigtig at slå fast, da din målgruppe er udgangspunktet for, hvem dit brand bør appellere til. Man skal ikke skyde med spredhagl, men hellere tage udgangspunkt i ét segment for herefter at udvide. Hvis din målgruppe er unge, ved du netop at du skal henvende dig til dem på en bestemt måde, når du formidler dig enten skriftligt via dit website, igennem opslag på de sociale medier eller ved brug af nyhedsbrev. Det kan være måden man skriver og formidler sig på, men også hvordan dit logo fremstår. Du kan læse mere om tekst og kommunikation ved at klikke her.

Vær dit brand – skab autencitet!

Har du hørt udtrykket personal branding? Det har du i hvert fald nu! Mange kan lettere forholde sig til personen bag end selve produkterne. Ved at give dit brand et personligt touch, giver du dine kunder mere tillid og skaber mere autencitet til dit brand. En anden måde at skabe mere autencitet og udføre succesfuld branding af din virksomhed i 2019 er ved at give dine kunder et indblik i, hvad der sker på eksempelvis lageret eller på kontoret – del disse øjeblikke og send budskaberne igennem Facebook Live, Instagram Stories eller Snapchat.

Sociale medier er oplagt til branding i 2019

På de sociale medier har man rig mulighed for at komme i kontakt med sin målgruppe, om det er et ungt eller mere modent segment er nu til dags underordnet. Faktisk viser trends at det ikke længere er udelukkende unge, som benytter sociale medier. Personer i alderen 35 og opefter har i høj grad taget de sociale medier til sig og det giver mange muligheder for at brande sin virksomhed igennem de sociale medier i 2019.

I 2019 skal dit brand afspejle bæredygtighed

Som de fleste nok er bekendt med, er der øget fokus på bæredygtighed generelt i befolkningen. Det betyder også, at mange har fået nogle værdier omkring bæredygtighed, som de handler ud fra. For mange forbrugere er det vigtigt, at de virksomheder, som de handler hos, har nogen af de samme værdier, som de selv har. At imødekomme disse værdier kan gøres på mange forskellige måder, hvor faktisk kun fantasien sætter grænser.

Her er nogle eksempler, som kunne være en indgangsvinkel til at få et bæredygtigt brand i 2019:

  • Sælger du fysiske produkter, som kommer i emballage? Så kunne du overveje at benytte bæredygtig produktemballage. Læs mere om produkt og emballage design ved at klikke her.
  • Støt bæredygtighed og gør kunderne opmærksomme på dette ved eksempelvis at fortælle, at der vil blive plantet ét træ for hvert køb. At støtte plantningen af ét træ kan koste helt ned til $ 1, hvis ikke mindre.
  • Lancer økologiske produkter! Et af verdens største brands, Red Bull, har lanceret en økologisk energidrik. Forbrugere handler i stigende grad økologisk, så hvorfor ikke også tilbyde økologiske produkter?

Bæredygtig branding

Det var blot nogle af de bud, vi havde på hvordan man brander sin virksomhed i 2019. Der er naturligvis mange flere, som vi gerne vil gøre dig klogere på. Derfor er du mere end velkommen til at kontakte os, så vil vi hellere end gerne hjælpe dig og din virksomhed med at få et bedre brand i 2019.

Har du styr på din virksomheds branding i 2019?

Hos ON!AD har vi arbejdet med branding og visuel identitet siden 90’erne, vi har fulgt udviklingen for, hvordan man brander sin virksomhed og er derfor den helt rigtige samarbejdspartner, til at hjælpe dig med din virksomheds branding i 2019.

Udfyld kontaktformularen nedenfor eller giv os et kald på +45 70208312, så er vi et skridt på vej til at bygge dit brand.